Skip to main content

Als je in een burn-out zit lijkt het wel of je het leven niet meer met aandacht kan leven. Je voelt je de hele tijd opgejaagd, ook als je niets hoeft te doen. Je hebt enorm veel gedachtes en kan niet genieten van de mooie momenten.

Mindfulness betekent aandachtig zijn, opmerkzaam zijn, gewaar zijn. Mindful leven, betekent je leven met aandacht leven. Mindfulness brengt ook meer en intenser genieten. Het leven voelt kwalitatiever en rijker aan.

Als je voelt dat je alweer wat aankan, dan is de Mindfulnesstraining wat voor jou. Bij de Mindfulnesstraining wordt er namelijk verwacht dat je je dagelijks een uur kan inzetten. Mocht je dit nog niet aankunnen, dan is de Yoga bij burn-out beter om mee te starten.

3 vrouwen in meditatiehouding

 

 

 

 

 

 

Tijdens deze MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy) training krijg je meditaties, lichaamsoefeningen en oefeningen vanuit de cognitieve psychologie aangereikt om mee aan de slag te gaan. Oosterse meditatie wordt gecombineerd met westerse psychologie. De cognitieve therapie is gebaseerd op de vaststelling dat negatieve gedachten kunnen bijdragen tot psychische klachten. Anderzijds kunnen negatieve gevoelens opnieuw negatieve gedachten in de hand werken. Doorheen de training krijg je een dieper inzicht in deze mechanismen en leer je negatieve gedachten loslaten. Meer en negatief denken is ook een kenmerk die hoort bij een burn-out.

Duizenden mensen hebben de training gevolgd en uit vele wetenschappelijke publicaties is gebleken dat de achtweekse mindfulness training tot een van meest effectieve instrumenten behoort met betrekking tot stressreductie. Een training volgen is voor iedereen die een investering wil doen in de kwaliteit van zijn/haar leven en bereid is om met een nieuwe open blik naar zijn/haar eigen patronen te kijken.

Deze mindfulness training is ook open voor mensen die met andere klachten komen. We volgen het vaste wereldwijde MBCT programma. De mensen die met burn-out komen krijgen extra informatie en worden extra begeleid. Geef dan ook op het intakeformulier aan dat je een burn-out hebt. 

Data/locaties/aanmelden